Thursday 23 November 2017

Forex trading log mall


Trading Plan 8211 exemplar mall nedladdning För icke-TJS-användare, se följande promotional videos8230 Nedan följande utdrag, you8217ll hitta ett exempel handelsplan mall. Den bör användas som en guide för vilken typ av information som du kanske vill inkludera i din egen detaljerade handelsplan. Emellertid bör var och en av följande avsnitt behandlas i någon form. En handelsplan kan vara så enkel eller så komplex som du vill (eller behöver) den vara. Självklart, om it8217s är för enkelt, kanske du inte har tillräckligt med information för att framgångsrikt genomföra nyckelpunkter, regler (andor) strategier under varje handelssession. Omvänt, om it8217s är för komplex, kan det hända att det är svårt att hålla fast vid och försvaga att använda den helt och hållet. Huvudpunkten i en handelsplan är att hålla dig lugn och avslappnad under en handel, eftersom allt tänkande borde ha gjorts före din inresa 8211 inte under din handel. Professionella handlare är avslappnade och sammansatta när de handlar. Amatörer är nervösa inför handeln och hänsynslös under handeln. Håll din handelsplan dynamisk Ändra den (endast) när din erfarenhet och kunskap om marknaderna (växer) och din handelsverksamhet med amp data analys säger dig att göra so8230 men aldrig under en handels - eller handelssession När din handelsplan är klar, you8217ll Hitta att handeln blir mer objektiv, du kommer att bli mindre känslomässig och dina affärer blir mer selektiva. Det kommer att lägga till struktur och organisation till varje handelssession. Det kommer att vara din allierade när man arbetar med oväntade rörelser på marknaden, snarare än att fatta obehöriga beslut när en handel inte går som förväntat. Följ den klassiska marknaden som säger, 8220Plan Din handel och handel med din plan.8221 Handelsplanmall Klicka på bilden för att ladda ner (det här är en Microsoft Word-mall). Klicka för att ladda ner mall gtgt Close-template Exempel Trading Plan Jag har insett att Trading är ett av de mest utmanande och givande yrkena på jorden. Jag välkomnar utmaningen, och genom: utbildning, konsistensförstärkning, en specifik handelsplan, korrekt tänkesätt och rätt verktyg, kommer jag att övervinna utmaningarna och lyckas och lyckas i den finansiella handelsarenan. Detta kommer att tillåta mig att styra min egen väg och öde utan att behöva förlita mig på någon annan för mitt välbefinnande. Vad är min Approach: Min inledande strategi är att utnyttja de kortsiktiga trenderna på Equity-marknaden, medan du använder den dagliga (diagram) tidsramen för att söka efter potentiella 8220Swing8221-affärer som kommer att hållas för en till några dagar, eventuellt veckor eller Tills trenden är avslutad eller mitt målmål har uppnåtts. När jag hittat konsekvens i denna mindre frekventa tidsram, kommer jag att försöka duplicera min framgång på de mer frekventa intradag-tidsramarna. Månadsvis 8211 För att aldrig låta en 8216planned8217 möjlighet passera. Att följa min handelsplan utan reservation. Planera att slå 8220singles amp doubles8221, vet att 8220home-runs8221 kommer över tiden. Håll konsekvent Årlig 8211 För att ständigt öka min riskbelopp när mina data säger att det är lämpligt att göra det. Att fortsätta lära mig genom mina dagliga aktiviteter att vara på marknaden och genom fortsatt utbildning. För att hålla affärskostnaderna till ett minimum. Att se en stadigt stigande kapitalkurva Långsiktigt 8211 Att handla för livet Att ha flera konton 8211 En för inkomst via Day trading, en för wealth via Swing trading. Detta gör det möjligt för mig att så småningom bygga upp ett pensionskonto där jag kan handla inom en Roth 401K-plan. Vilka är mina mål: Att vara en trend-näringsidkare, jag kommer att försöka uppnå inte mindre än en 50-win procent, med ett totalt vinstförhållande på inte mindre än 1,5. Vilka marknader kommer jag att handla: Jag kommer bara att fokusera på aktiemarknaderna för nu, men kommer att se till att duplicera framgångar på andra marknadsområden när min tid möjliggör större handelsfrekvens. Vilka tidsramar ska jag handla: Dagliga inställningar (endast) under min första handelsfas. Vilka inställningar ska jag handla: Jag kommer att skanna efter följande två inställningar för 8220trend8221: 1) BasingBreakout nära 20ma, 2) Dra tillbaka till mindre stöd eller vid 20ma. Alla beställningar kommer att vara gränsvärden till Askpriset när en handelsbekräftelse har uppnåtts. Om mitt hela delparti inte genomfördes, kommer jag att försöka lägga till likviditet genom att köpa resterande aktier till det aktuella budpriset. Var ska jag placera mina stopp: Mina stop-loss-priser kommer alltid att bestämmas före inträde, och kommer att ligga på logiska viktiga svängpunkter på diagrammet som I8217m handlar om. Exit tar vinst (andor) trail-stop regler: Halvvinsten kommer att nås nära en förutbestämd punkt av stödresistans, vilket måste representera ett 2: 1 rewardrisk-förhållande. Slutlig vinst kommer att tas efter en bekräftelse på slutet av den nuvarande trenden (från inträde) om inte det slutliga målet har uppnåtts först. Riskhanteringsregler: Min handelsrisk (1R) kommer att vara 1 av nuvarande (dagjusterat) handelskapital. Jag kommer inte att ha mer än 4R i fara vid någon tidpunkt. Förmarknadsaktiviteter, eller rutin: Logga in på handelsplattform. Granska indexkartor för kortsiktig bias. Använd Yahoo Finance för att granska resultatrapporter och logga in på Trade Ideas-skanner för nya handelsmöjligheter. Ladda potentiella affärer i långa och korta tittarlistor. Ange varningar nära inträdespunkter. Postmarknadsaktiviteter, eller rutin: Uppdatera TJS Journal. Ta skärmdumpar av stängda affärer och hyperlänk till motsvarande handelsjournalspost. Granska alla öppna affärer för eventuell nästa dagsåtgärd. Granska alla stängda affärer för att avgöra om planen följdes (eller inte). Markera SPY och Q8217s diagram för nästa dag. Clean-up trading plattform. Vilka verktyg ska jag använda för mitt handelsföretag: Falcon Trading Datorer 8211 handelsdatorn Super Trader Pro 8211 kartläggningsplattform Yahoo Finance. Trade Ideas 8211 skanningsprogram och möjligheter Trading Journal Spreadsheet (TJS) Elite. Trade recordingtracking journal Granska noterna och skärmdumparna i varje handel 5-8 dagar efter stängning och trots allt har fördomar och känslor minskat. Skriv anteckningar i tidskriftsavdelningarna i TJS om hur framtida avrättningar, ledning och utgångar kan förbättras. Kontrollera varje vecka TJS Tracking Sheet för att se vilka underkategorier som ger positiv förväntad tid (med frekvens). Ändra 8216plan8217 enligt uppdaterad information. Läs en ny handelsbok en månad från min utvalda grupp av handels mentorsförfattare. Delta i två seminarier konferenser ett år när mina utvalda trading mentorsauthorseducators kommer att undervisa eller sända. Discipline amp Mindset noteringar: Jag kommer att följa (5) Grundläggande Sanningar amp 8220Trader8221 Mindset, från författaren Mark Douglas av 8220Trading i Zone8221. 8220Anything8221 kan hända Jag behöver inte veta vad som ska hända för att tjäna pengar. Det finns en slumpmässig fördelning mellan förstärkningsförluster för en given variabel som definierar en kant. En kant är inget annat än en indikation på en högre sannolikhet att en sak händer över en annan. Varje ögonblick på marknaden är unik. Mina Golden Rules (andor) Trading Commandments: Jag kommer att vara disciplinerad varje dag, och i varje handel. Jag kommer att vara min egen handel 8220self8221, aldrig trading another8217s plan. Jag älskar att ta små förluster. Jag kommer alltid att tjäna rätten att handla större. Jag är inte beroende av handel bara för att se vad som händer. Jag kommer bara att handla höga belöningsinställningar som har sannolikheten till deras fördel. Jag kommer att vara en murare 8211 som gör samma typ av handel om och om igen. När jag hittat en inställning tvekar jag inte en gång i en handel, jag analyserar inte över. Jag kommer alltid att hålla en detaljerad handelsloggbok och kommer att agera på vad det berättar för mig. Allt jag gör kommer att vara för framgången för mitt företag. Detta är ett levande dokument8230 Det kan ändras när min erfarenhet ökar, och andor min kunskap om marknaderna ökar. Klicka för att visa exempel gtgt Close - Handelsplan exempelFree Excel handelsloggmall Ive sätta denna handelslogg i excel - trodde att några av er tycker att det är användbart. Ta en titt på den medföljande ordfilen eftersom det finns ett par lösa ändar. Förhoppningsvis kommer den att utvecklas och bli upprepad från tid till annan. Rogh T2W Edit På begäran av Rogh har den första versionen av mallen som nämnts ovan tagits bort - eftersom det finns en mer aktuell version - vänligen rulla ner Senast ändrad av timsk 7 mar 2011 kl. 11:37. Årsredovisning: Tillagd redigering på OP-förfrågan Följande medlemmar gillar det här inlägget: timsk 4 mar 2011, 12:03 pm Angivet dec 2010 Re: Free Excel trading logmall (V3) Heres den senaste versionen av ett gratis excelverktyg jag utvecklat för att analysera varje Handlar riskfaktorer, i form av rewardrisk ratio och R multipel. Det är också användbart när du testar nya handelssystem för att mäta deras förväntningar. Använd det som du vill. Det är inte bra för intradaghandel eftersom det tar för lång tid att införa data men för långsiktiga affärer hjälper mig att vara uppmärksam på kapitalskydd. Några punkter: De initiala inmatningarna är fiktiva som bara används för testning (Det är bättre att bara skriva över dem istället för att radera dem och riskera att man förlorar formlerna). De gula kolumnerna är de enda som kräver dataingång. Cellfelmeddelanden (t ex div0) avser tomma eller 0 innehållsceller och korrigerar sig på motsvarande datainmatning. Några kolumnförklaringar: Reward Risk ratio Ett förhållande som används av många investerare för att jämföra den förväntade avkastningen på en investering till den mängd risk som gjorts för att fånga dessa avkastningar. Detta förhållande beräknas matematiskt genom att dividera den vinstmängd som den näringsidkare förväntar sig ha gjort när positionen är stängd (dvs belöningen) med det belopp som han eller hon står för att förlora om priset rör sig i oväntad riktning (dvs. risken). Investopediatermsrriskrewardratio. asp ComStamp Commission avgifter plus frimärksavgift. (Kommissionen fastställd till 2x8. Stämpelskatt 0,5 av anskaffningsvärdet) Nett PL Resultat eller förlust inklusive provisioner och avgifter. R flera R Multiple: PampL dividerad med den ursprungliga risken. Du vill att dina förluster ska vara 1R eller mindre. Det betyder att om du säger att du kommer ut ur ett lager när det faller 50 till 40, får du faktiskt när det faller till 40. Om du går ut när den sjunker till 30, är ​​din förlust mycket större än 1R. Det är dubbelt vad du planerar att förlora eller en 2R-förlust. Och du vill undvika den möjligheten till varje pris. Du vill att dina vinster ska vara mycket större än 1R. Till exempel köper du ett lager på 8 och planerar att komma ut om det sjunker till 6, så att din initiala 1R-förlust är 2 per aktie. Du gör nu en vinst på 20 per aktie. Eftersom det här är 10 gånger vad du planerar att riskera kallar vi det 10R vinst. Iitmsm-risk-och-r-multiplar. htm Förväntansmedelvärde (medelvärdet) för R-multipeln. Förväntan ger dig det genomsnittliga R-värdet som du kan förvänta dig av systemet över många affärer. Sätt på ett annat sätt, förväntan berättar hur mycket du kan förvänta dig att göra i genomsnitt, per dollar riskerad, över ett antal branscher. Kärnpunkten i all handel är det enklaste av alla begrepp, som resultaten i bottenlinjen måste visa en positiv matematisk förväntan för att handelsmetoden ska vara lönsam. Hoppas att du tycker att det är användbart Hur man håller en handelstidskrift Att hålla reda på tidigare framgångar och misslyckanden är viktigt för en näringsidkare av någon kompetens. Oavsett om du är en nybörjare som precis börjat i din handels karriär, eller en erfaren proffs på marknaden går tillbaka och granskar tidigare affärer, kan vi utarbeta detaljerna i alla lönsamma handelsplaner. Ett av de enklaste sätten att registrera dina affärer är genom att hålla och upprätthålla en handelsdagbok under hela handelsveckan. Detta kan vara en svår uppgift först men konsistens är viktig och kan underlättas genom att ha en premade trading journal att logga in. Sample Trading Journal Dag Datum Öppettider: Stäng: Valutapar: Inträdespris: Stopppris: Gränspris: Massor Traded: PL: De val du väljer att spela in i din handelsdagbok kan variera från person till person. Om du donrsquot vet var du ska börja kan du hitta en provtidskrift ovan. Jag rekommenderar att du åtminstone inkluderar valutaparet (som EURUSD), openclose priser och pl (vinst och förlust) för spårningsändamål. Kom ihåg att mallen i din dagbok borde vara något som enkelt kan fyllas ut under handelsdagen. På det här sättet när det är dags att granska dina tidigare affärer har du viktiga detaljer för att göra det. Också vara säker på att inkludera en anteckningsavdelning under varje handel. Det här är en annan sektion som gör att du kan spela in information, inklusive vad som blev ombedd att komma in i en handel. Annan information som kan registreras kan innefatta vilka indikatorer som användes (CCI. FIB-linjer, RSI, Etc), marknadsförhållanden (intervall, trend, breakout) eller annan information som kan bli användbar vid granskning av tidigare handelssucceser och misslyckanden. --- Skriven av Walker England, Trading Instructor DailyFX ger Forex nyheter och teknisk analys om de trender som påverkar de globala valutamarknaderna.

No comments:

Post a Comment